السلام علیک یااباعبدالله الحسین
السلام علیک یااباعبدالله الحسین

خواب بودم، خواب دیدم مرده ام/


بی نهایت خسته و افسرده ام/


تا میان گور رفتم دل گرفت/


قبر کن سنگ لحد را گل گرفت/


روی من خروارها از خاک بود/


وای، قبر من چه وحشتناک بود!


بالش زیر سرم از سنگ بود/


غرق ظلمت، سوت و کور تنگ بود/


هر که آمد پیش، حرفی راند و رفت/


سوره ی حمدی برایم خواند و رفت/


خسته بودم هیچ کس یارم نشد/


زان میان یک تن خریدارم نشد/


نه رفیقی، نه شفیقی، نه کسی/


ترس بود و وحشت و دلواپسی/


ناله می کردم ولیکن بی جواب/


تشنه بودم، در پی یک جرعه آب/


آمدند از راه نزدم دو ملک/


تیره شد در پیش چشمانم فلک/


یک ملک گفتا: بگو دین تو چیست؟


دیگری فریاد زد: رب تو کیست؟


گر چه پرسش ها به ظاهر ساده بود/


لرزه بر اندام من افتاده بود/


هر چه کردم سعی تا گویم جواب/


سدّ نطقم شد هراس و اضطراب/


از سکوتم آن دو گشته خشمگین/


رفت بالا گرزهای آتشین/


قبر من پر گشته بود از نار و دود/


بار دیگر با غضب پرسش نمود:


ای گنه کار سیه دل، بسته پر/


نام اربابان خود یک یک ببر/


گوئیا لب ها به هم چسبیده بود/


گوش گویا نامشان نشنیده بود/


نامهای خوبشان از یاد رفت/


وای، سعی و زحمتم بر باد رفت/


چهره ام از شرم میشد سرخ و زرد/


بار دیگر بر سرم فریاد کرد:


در میان عمر خود کن جستجو/


کارهای نیک و زشتت را بگو/


هر چه می کردم به اعمالم نگاه/


کوله بارم بود مملو از گناه/


کارهای زشت من بسیار بود/

 

بر زبان آوردنش دشوار بود/


چاره ای جز لب فرو بستن نبود/


گرز آتش بر سرم آمد فرود/


عمق جانم از حرارت آب شد/


روحم از فرط الم بی تاب شد/


چون ملائک نا امید از من شدند/


حرف آخر را چنین با من زدند:


عمر خود را ای جوان کردی تباه/


نامه اعمال تو باشد سیاه/


ما که ماموران حق داوریم/


پس تو را سوی جهنم می بریم/


دیگر آنجا عذر خواهی دیر بود/


دست و پایم بسته در زنجیر بود/


نا امید از هرکجا و دل فکار/


می کشیدندم به خِفّت سوی نار/


ناگهان الطاف حق آغاز شد/


از جنان درهای رحمت باز شد/


مردی آمد از تبار آسمان/


دیگران چون نجم و او چون کهکشان/


صورتش خورشید بود و غرق نور/


جام چشمانش پر از خمر طهور/


چشمهایش زندگانی می سرود/


درد را از قلب انسان می زدود/


بر سر خود شال سبزی بسته بود/


بر دلم مهرش عجب بنشسته بود/


کِی به زیبائی او گل می رسید/


پیش او یوسف خجالت می کشید/


دو ملک سر را به زیر انداختند/


بال خود را فرش راهش ساختند/


غرق حیرت داشتند این زمزمه/


آمده اینجا حسین فاطمه؟!


صاحب روز قیامت آمده/


گوئیا بهر شفاعت آمده/


سوی من آمد مرا شرمنده کرد/

 

مهربانانه به رویم خنده کرد/


گشتم از خود بی خود از بوی حسین (ع)/


من کجا و دیدن روی حسین (ع)/


گفت: آزادش کنید این بنده را/


خانه آبادش کنید این بنده را/


اینکه این جا این چنین تنها شده/


کام او با تربت من وا شده/


مادرش او را به عشقم زاده است/


گریه کرده بعد شیرش داده است/


خویش را در سوز عشقم آب کرد/


عکس من را بر دل خود قاب کرد/


بارها بر من محبت کرده است/


سینه اش را وقف هیئت کرده است/


سینه چاک آل زهرا بوده است/


چای ریز مجلس ما بوده است/


اسم من راز و نیازش بوده است/


تربتم مهر نمازش بوده است/


پرچم من را به دوشش می کشید/


پا برهنه در عزایم می دوید/


بهر عباسم به تن کرده کفن/


روز تاسوعا شده سقای من/


اقتدا بر خواهرم زینب نمود/


گاه میشد صورتش بهرم کبود/


تا به دنیا بود از من دم زده/


او غذای روضه ام را هم زده/


قلب او از حب ما لبریز بود/


پیش چشمش غیر ما ناچیز بود/

 

با ادب در مجلس ما می نشست/


قلب او با روضه ی من می شکست/


حرمت ما را به دنیا پاس داشت/


ارتباطی تنگ با عباس داشت/


اشک او با نام من می شد روان/


گریه در روضه نمی دادش امان/


بارها لعن امیه کرده است/


خویش را نذر رقیه کرده است/


گریه کرده چون برای اکبرم/


با خود او را نزد زهرا (س) می برم/


هرچه باشد او برایم بنده است/


او بسوزد، صاحبش شرمنده است/


در مرامم نیست او تنها شود/


باعث خوشحالی اعدا شود/


گرچه در ظاهر گنه کار است و بد/


قلب او بوی محبت میدهد/


سختی جان کندن و هول جواب/


بس بود بهرش به عنوان عقاب/


در قیامت عطر و بویش می دهم/


پیش مردم آبرویش می دهم/


آری آری، هرکه پا بست من است/


نامه ی اعمال او دست من است/


ناگهان بیدار گردیدم زخواب/


از خجالت گشته بودم خیس آب/


دارم اربابی به این خوبی ولی/


می کنم در طاعت او تنبلی؟


من که قلبم جایگاه عشق اوست/


پس چرا با معصیت گردیده دوست؟


من که گِریَم بهر او شام و پگاه/


پس به نامحرم چرا کردم نگاه ؟

السلام علیک یااباعبدالله الحسین



موضوعات: محرم , ,
[ جمعه 1 آبان 1394 ] [ 11:17 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1320 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
بهشت (1394/10/11 )
خدا ♥♥♥ (1394/10/11 )