به کارمندان بیکار روزنامه بدهید
به کارمندان بیکار روزنامه بدهید

شنیده بودم که بعضی از ادارات، کارمندان بسیار بیکاری دارد و از بیکاری، تلویزیونی هم در اتاق خود تعبیه کرده‌اند؛ ولی نمی‌دانستم این بیکاری آنقدر اوج می‌گیرد که برای رفع آن بعضا به کارهای خلاف شرع هم روی می‌آورند.

واقعا جالب بود وقتی آقایی با لذت تعریف می‌کرد: ما وقتی بیکار می‌شویم با همکاران آقا و خانم مشغول خواندن پیامک‌های طنز یکدیگر می‌شویم، در حالی که بعضی از پیامک‌های ما محتوای تقریبا بدی دارد.

مسئولین محترم، آیا شایسته نیست حالا که نمی‌توانیم دانشگاه‎های خود را آن‎طور که شایسته است اسلامی کنیم، حداقل محیط ادارات خود را با جدا کردن اتاق کارمندان خانم و آقا از یکدیگر و نصب روایت‌هایی از معصومین علیهم‎السلام اسلامی نماییم؟

روایاتی همچون این روایت پیامبر صلی‎الله‎علیه‎وآله که فرمودند: «هیچ مردی با زن نامحرمی خلوت نمی‌کند مگر اینکه شیطان سومین آنهاست».[۱]

و یا این روایت که می فرمایند: «هر کس با زن نامحرمی شوخی کند، در برابر هر کلمه‌ای که در دنیا ادا نموده، هزار سال زندانی می شود.»[۲]

و اگر این را هم نمی‌توانیم انجام دهیم، حداقل روزنامه‌ای برای بعضی از کارمندان بیکار تهیه کنیم که در هنگام بیکاری به خواندان آن مشغول باشند، تا خدای ناکرده با بیکاری خود باعث شروع روابطی نشوند که منجر به سرد شدن بسیاری از زندگی‌ها شود.

-------------------------------

پی نوشت:

[۱]دعائم الاسلام، نعمان بن محمّد تمیمی، دارالمعارف، مصر، ۱۳۸۵ ق، ج ۲، ص ۲۱۴، ح ۷۸۸.
[۲]وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۹۸، باب ۱۰۶، ح ۲۵۴۱۸

حجاب و عفاف

 



[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 13:56 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1167 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
بهشت (1394/10/11 )
خدا ♥♥♥ (1394/10/11 )