به چه انگیـــزه ای پوشیـده باشم؟!
به چه انگیـــزه ای پوشیـده باشم؟!

 

یکی از انگیزه های پوشش ابراز صداقت در دوستی با خداونـــد است. لابد تا به حال بارها شاهد بوده اید که افرادی به خودتان و یا دیگران ابراز علاقه و ارادت کرده و گاهی الفاظی نظیر چاکرم،مخلصم،فدایت شوم و عزیزم،قربانت شوم و ... استفاده کرده اند، اما فرض کن که روزی به یکی از این افراد بگویی من مبلغی پول لازم دارم،در جوابت بگوید:شرمنده ام اتفاقاً من هم می خواستم همین درخواست رو از تو بکنم و بار دیگر و بارهای دیگر از انجام خواسته ات سرباز زند و تنها به همان چاکرم و فدایت شوم اکتفا کند! قضاوت تو در باره ی او چیست؟ آیا در دل نمی گویی این چه دوستی ای است که از زبان فراتر نمی رود؟
اکنون درباره ی رابطه خود با خدا بیندیش! ما به خدای مهربانمان اظهار بندگی و اطاعت و دوستی می کنیم اما نشانه ی صداقت در این دوستی انجام کاری است که او می پسندد. بهترین انگیزه برای پوشش تو همین است که بخواهی به پروردگار خودت اظهار محبت کنی و صداقت خود را با گردن نهادن به خواسته او ثابت کنی،پس بیاییم با خدا پیمان دوستی ببنیدم،بیایید برای استقبال از تنها معصوم باقیمانه عالم خود را آماده کنیم.

پ.ن 1: رحمت خداوند دو گونه است: یکی رحمت عـام خدا است که شامل دوست و دشمن، مؤمن و کافر، نیکوکار و بدکار می باشد. و می بینیم که شامل تمام موجودات(جاندار و غیرجاندار) می شود. و همه ی نعمت ها را از ابتدا به آنها داده است. رحمت دیگر خداوند رحمت خـاص اوست. این نوع رحمت ویژه بندگان صالح و فرمان بردار و مؤمنان اوست، زیرا آنها به حکم ایمان و عمل صالح، شایستگی این را یافته اند که از رحمت و بخشش و احساس خاصی که آلودگان و تبهکاران از آن بهره ای ندارند برخوردار شوند. پس در ابتدا این رحمانیت خداوند است که شامل حال همه ی ما می شود، و رحیمیت خداوند مخصوص مومنان واقعی است، آنهایی که اگر به عبادات مشغول می شوند مانند یک مومن واقعی هستن و بر اساس ارتباطشان با خداوند، رفتار و کردار و اخلاقشان شکل می گیرد.
پ.ن 2: اینکه خداوند وعده ی ببخش گناهان را در ماه رمضان و شب های قدر و یا ایام خاص به انسان می دهد نباید باعث شود که به هرشکلی که خواستیم در ظاهریک عبادت کننده دربیاییم و انتظار داشته باشیم خداوند با ما مانند مومنان واقعی باشد و هرلطفی درحق آنها دارد با ما هم چنین باشد.چرا که همان اندازه که صداقت خود را اثبات کنیم همان اندازه پاداش می بریم.هر چند در چنین ایامی همه ی بندگان بخشیده می شوند اما درصورتی دوباره مورد غضب خداوند قرار نمی گیرند که بر استغفار خود بمانند و گناه را تکرار نکنند. چطور ممکن است ما با اخلاص و تقرب به خدا دعا بخوانیم اشک بریزیم اما کوچکترین تغییری در خود نبینیم؟! پس مشخص است که دعا و ناله و زجه های ما به درگاه خدا مقطعی است و مخصوص زمان مشخص! نه اینکه درکل زندگی ما تاثیری داشته باشد.ما وقتی می توانیم از خدا انتظار رحمت و بخشش خاص داشته باشیم که ثابت کنیم با او صادق هستیم و اعمالمان تحت تاثیر عباداتمان قرار بگیرد.به فرموده ی آیت الله بهاءالدینی (ره): اگر میخواهید بدانید نماز شما مورد   قبول است ببینید نماز شما جلو فساد،تباهی، دروغ و منکرات، را می گیرد یانه، کار نماز این است؛ همان طور که آتش می سوزاند، و آب خاموش می کند، نماز انسان را از منکرات نجات می دهد، آن زمان که انسان به فکر منکرات افتاد اگر دید نمازش مانع دروغ گفتن اوست و نماز به وی گفت تو نماز می خوانی و عبادت خدا می کنی این کار را نکن و او این کار را نکرد نمازش مورد قبول است.



[ یک شنبه 3 اسفند 1393 ] [ 19:19 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 905 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
بهشت (1394/10/11 )
خدا ♥♥♥ (1394/10/11 )