راه مقابله با گسترش فرهنگ غربی قانون گذاری نیست
راه مقابله با گسترش فرهنگ غربی قانون گذاری نیست

 

به گزارش پایگاه تخصصی حجاب و عفاف; نماینده مجلس جمهوری اسلامی ایران نقش مجلس را با توجه به ارتباطی که با مردم دارد در فرهنگ سازی مهم توصیف و اضافه کرد مشکلات فقط با قانون گذاری حل نمی شود.

محمد دهقانی نماینده مردم طرقبه و چناران تصریح کرد البته قانون گذاری هایی در بین مردم و بخشی از حاکمان و نهادها و همچنین آسیب های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد. 

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین ادامه داد: آسیب های فرهنگی و اجتماعی از آنجا که از طریق فرهنگ و به مرور زمان شکل گرفته اند با قانون گذاری و کار دفعی حل نمی شود و باید با برنامه ریزی فرهنگی و به مرور زمان و با دقت به اصلاحات فرهنگی پرداخت.

پایگاه تخصصی حجاب و عفاف اضافه می کند با مرتبط ساختن این سخنان به مسئله ی حجاب در جامعه که از بزرگترین حربه های فرهنگی دشمنان برای آسیب زدن به فرهنگ ایرانی - اسلامی است به راحتی می توان دریافت که راه حل مشکل بدحجابی در جامعه و مقابله با آن نه وضع قوانین سخت تر در مورد پوشش است و نه برخورد سلبی و تند با شخص بد حجاب، بلکه باید با کارهای فرهنگی و در بلند مدت ریشه های این ناهنجاری ها را که روز به روز بیشتر در کالبد جامعه ریشه می دواند را سوزاند.

پاسخ های سلبی در مقابل تلاش های فرهنگی دشمنان جمهوری اسلامی شاید در کوتاه مدت و در مقاطعی موفق به نظر برسد اما در واقع با این روش نه تنها مشکلی حل نشده بلکه اثرات سوء آن در دراز مدت خود را نشان خواهد داد، کما اینکه امروزه می بینیم وضعیت حجاب در خیابان ها حتی با حضور گشت ارشاد نامناسب است.

شاید یکی از راهکارها برای مقابله با این مشکلات فرهنگی واگذار کردن بخشی از وظایف حال حاضر نیروی انتظامی به نهادهای فرهنگی جامعه مثل سازمان تبلیغات اسلامی استانها و شهرستان ها و پر رنگ تر کردن نقش آن ها در جامعه باشد. سازمان هایی که می توانند با بهره گیری از کارشناسان مسائل دینی و روانشناسی مناسب جامعه و با تبلیغات های موثر در زمینه شناساندن فرهنگ برتر ایرانی - اسلامی و حجاب در سطح شهر ها و برگزاری جشنواره ها و برنامه های تشویقی خود نقش بسزایی در فرهنگ سازی در نوجوانان و جوانان داشته باشند، نوجوانان و جوانانی که قرار است آینده ی مملکت را در دست بگیرند.

مجلس نیز به عنوان نماینده ی مردم و مرجع قانون گذاری کشور می تواند با افزایش بودجه در بخش های فرهنگی بستر این تحولات فرهنگی را فراهم نماید.


نویسنده: سامان سوهانیان
 



[ چهار شنبه 12 آذر 1393 ] [ 18:59 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1084 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
بهشت (1394/10/11 )
خدا ♥♥♥ (1394/10/11 )