حجاب و نیروی کار زنان
حجاب و نیروی کار زنان





جلال آل احمد در کتاب « غرب زدگی» چنین می نویسد:
« از واجبات غربزدگی یا از مستلزمات آن، آزادی دادن به زنان است. ظاهرا لابد احساس کرده بودیم که به قدرتِ کار این 50 درصد نیروی انسانی مملکت نیازمندیم که گفتیم آب و جارو کنند و راه بندان ها را بردارند تا قافله نسوان برسد! اما چه جور این کار را کردیم؟ به زن تنها اجازه ی تظاهر در اجتماع را داده ایم؛ فقط تظاهر، یعنی خودنمایی، یعنی زن را که حافظ سنت و خانواده و نسل و خون است را به ولنگاری کشیده ایم، به کوچه آورده ایم و به خود نمایی  بی بند و باری واداشته ایم. که سر و رو را صفا بدهد و هر رز ریخت یک مد تازه را به خود ببندد و وِل بگردد. ما در کار آزادی صوری زنان، سال های سال پس از این هیچ هدفی جز افزودن به خیل مصرف کنندگان پودر و ماتیک محصول غرب؛ نداریم... » [1]
اصل این حرف صحیح است که زنان نیز مانند مردان دارای استعداد ها و فکر و هوش  می باشند و باید در سیستم پیشرفت جامعه از آن بهره جست، اما باید همه ی جوانب این کار را هم در نظر گرفت. حجاب اسلامی موجب هدر رفتن نیروی زن و ضایع ساختن استعداد های فطری او نیست! حجاب اسلامی نمی گوید که باید زن را در خانه محبوس کرد و جلوی بروز استعداد های او را گرفت. مبنای حجاب و هدف اصلی از آن این است که التذاذات جنسی باید به محیط خانواده و به همسر مشروع اختصاص یابد و محیط اجتماع، تنها و خالص برای کار و فعالیت باشد.
به همین منظور، در نظام سیاسی- اجتماعی اسلام منعی برای استفاده از توانایی ها و استعداد های زنان در جامعه وجود ندارد مشروط به اینکه دارای پوششی مناسب باشد که موجبات تحریک مردان را فراهم نکند. چنین حجابی نه تنها نیروی کار زن را فلج نمی کند، بلکه موجب تقویت و مصون ماندن نیروی کار اجتماع نیز می باشد.
اینکه مرد بهره های جنسی و پرداختن به چنین مسائلی را فقط متخص به خانه و همسر خود کند و با حضور در جامعه تنها به فکر فعالیت و کار باشد، در این صورت از حداکثر ظرفیت ها استفاده می شود؛ تا اینکه همه ی فکرش متوجه آن زن و این دختر و ... باشد و دائما در حال طرح ریزی نقشه باشد که چگونه با آنها طرح دوستی بریزد و ... .

اگر زنی که می خواهد بعنوان 50 درصد نیروی انسانی جامعه باشد، با حضورش در جامعه تمام سعی اش بر این باشد که افکار  توجه مردان را به خود جلب کند، نه تنها از این 50 درصد پتانسیل کاری استفاده نشده، بلکه برای آن 50 درصدی که هم برای قرن های متوالی بکار مشغول بوده اند نیز مشکل و مانع ایجاد کرده است.
آیا نیروی کار یک جامعه، در یک محیط به دور هیجان و تحریک جنسی بهتر به فعالیت می پردازند یا بر عکس؟! قضاوت با شما... .

 


[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:25 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 871 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
بهشت (1394/10/11 )
خدا ♥♥♥ (1394/10/11 )