آدم با فهم و شعور نیاز به تقلید ندارد!

سلیقه است دیگر! بعضی‌ها هم چشم بسته راه رفتن را دوست دارند! برایشان فرقی نمی‌کند راهی که می‌روند درست است یا غلط؛ به آبادی ختم می‌شود یا ناکجا آباد.

نمونه‌اش همین شلوارهای پاره که بعضی‌ها از غرب گرفتند، ولی فکر نکردند آن‌هایی که اینطور لباس می‌پوشند به نظام سرمایه‌داری معترضند و برای قشنگی لباسشان را پاره پاره نمی‌کنند.

یا آن‌هایی که موهایشان را مدل خروسی می‌زنند و نمی‌دانند این مدل مو برای کسانی است که به یک مکتب جنسیِ خاص گرایش دارند.

یا آن‌هایی بلوز و شلوار خیلی کوتاه می‌پوشند و نمی‌دانند این مدل لباس برای کسانی است که به نوع پوشش اجتماعی اعتراض دارند و قائل به برهنگی کامل هستند.

اما همین‌هایی که با چشمِ بسته دنبال غرب راه افتاده‌اند، به محض اینکه حرف از تقلید می‌شود؛ آن هم از یک روحانیِ عالمِ زاهدِ وارسته که عدالت و دیگر شرایط مرجعیت را دارد؛ ابرو در هم می‌کشند و صدایشان را مهندسی می‌کنند! و می‌گویند: «انسانی که فهم و شعور و عقل دارد، نیاز به تقلید ندارد!»

جالب‌تر اینکه با اعتماد به نفسِ کامل می‌گویند این تقلید، کورکورانه است!!!

 
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 13:50 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 901 ] [ نظرات () ]
آرایش مردان به سبک زنان

دنیای امروز به جایی رسیده است که مردان خود را شبیه زنان می کنند. البته این حادثه فجیع و اسفبار را رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در ۱۴۰۰ سال پیش هشدار و پیش بینی کرده و فرمودند:

«و یتزینون بزینة المراة لزوجها، و یتبرّجن النساء و هم منافقوا هذه الامة فی آخر الزمان....» [۱]

(مردانی می‌آیندکه خود را مثل همسرانشان  آرایش زنانه می کنند، و زنانی هم می آیند که خودنمایی و جلوه‌گری می کنند، اینها منافقین امت در آخر الزمان هستند...)

 

 

این یکی از مهمترین مصبیت های کنونی بشر است. امروز برخی مردان گوی سبقت را در آرایش و زینت از زنان ربوده اند. شاید اگر در تاریخ گشتی بزنیم زمانی را پیدا نکنیم که مردان چنین دیوانه وار در اموری که مختص زنان است وارد شده باشند.

به کارگیری انواع آرایش های سر و صورت و استفاده از داروها و وسایل آرایشی زنانه، و آویختن زیور آلات، پوشیدن لباس های دخترانه و تبرّج و خودنمایی های زنانه که حتی بر زنان هم حرام است، متاسفانه در  برخی از مردان و پسران مشاهده می شود.

آنقدر این مسئله در جامعه به سرعت رو به عادی شدن است که حتی در سینمای به اصطلاح فرهنگی هم این امر عادی شده و مردان به راحتی در نقش زنان بازی می کنند و با گریم و آرایش زنانه و عشوه گریها ی فراوان تبرّج و خودنمایی که عملی حرام است را به نمایش می گذارند.

آیا عذابی دردناک تر از این برای یک جامعه می توان تصوّر کرد که مردی دیگر در بین ما نباشد؟

آیا مردم مسلمان و خانواده ها و جوانان عزیز مسئولیتی را در قبال این نوع ناهنجاری ها متوجه خود نمی دانند؟

آیا بعضی از دست اندر کاران و متصدیان فرهنگی و مذهبی، در برابر این همه اختلاطی که میان مردان و زنان به صورت غیر ضروری در ابعاد مختلف روز به روز افزایش می یابد و باعث تغییر جنسیت پسران ما شده است، کاری جز سکوت ندارند؟

هشدار رسول خدا بسیار جدی بوده و اگر ما دست روی دست بگذاریم دیگر جامعه پر از مردان زن نمایی می شود که دین خدا را زیر پا خواهند گذاشت و جز نفاق چیزی را برای جامعه به ارمغان نخواهند آورد.

 

پی نوشت :

[۱]. سفینة البحارج۳ ص۴۹۲

 
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 13:48 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 956 ] [ نظرات () ]
چه كنیم كه رهبر انقلاب، به خاطر ما خدا را شكر كنند؟

به جرأت می‌توان گفت كه هر انسانی آرزو دارد به شهرت برسد و مردم از او به نیكی و بزرگی یاد كنند. در اینكه برای رسیدن به این جایگاه تلاش بسیار لازم است، شكی نیست؛ چون بدون تلاش و كوشش، هیچ كسی به مقام و جایگاهی رفیع نخواهد رسید.

اما نكته‌ی مهم‌تر و ظریف‌تر، یک گام بعد از این شهرت و بزرگی شروع می‌شود. اینكه تو برای مردم تبدیل به یک الگوی بزرگ می‌شوی و حالا وظیفه‌ات سنگین‌تر از قبل شده است.

مریم هاشمی (بانوی وشو كار ایرانی) یكی از همین الگوهاست كه شاید بهترین افتخارش این جمله‌ای است كه مقام معظم رهبری (دام ظله) درباره او فرمودند: «خدا را بخاطر وجود جوانانی همانند شما شكر می‌كنم.»

بدون طول و تفصیل اضافی برویم سر اصل ماجرا؛ اینكه خانم هاشمی چكار كرد كه مایه شكرگذاری رهبر انقلاب شد. كافی است یك قدم به عقب برگردیم و صحبت‌های رهبری را مرور كنیم.

دو نكته اساسی كه به خانم هاشمی گفتند، كلیدهای اصلیِ این ماجراست:

۱) شما با نمایش شخصیت و هویت زن مسلمان ایرانی نشان دادید كه در میادین ورزشی نیز یک زن مسلمان می‌تواند با حفظ حجاب و حدود دینی، حضوری مقتدر و عزت آفرین داشته باشد.

(قابل توجه تمام ورزشكاران، بازیگران، مسئولان، هنرمندان و تمام كسانی كه الگوی جامعه ایرانی هستند؛ به همان خدایی كه می‌پرستید، در عین مشهور بودن، می‌توان عفیف زندگی كرد.)

۲) یكی از برنامه‌های ثابت جنگ روانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، القای این ادعای نادرست است كه نخبگان عرصه‌های مختلف با نظام اسلامی میانه‌ای ندارند كه شما با اقدام خود، وابستگی به نظام اسلامی را از یک سكوی جهانی اعلام كردید.

(باز هم قابل توجه تمام چهره‌های شناخته شده؛ فاصله گرفتن از انقلاب و ایران برای محبوب شدن راه درستی نیست. همان‌قدر كه دوری شما از انقلاب و اسلام ممكن است شما را در دل بعضی محبوب كند؛ دفاعتان از انقلاب و مظاهر اسلامی، می‌تواند محبت تعداد بیشتری از هم‌وطنانتان را نسبت به شما برانگیزاند.)

خلاصه‌ی كلام؛ در اوج موفقیت و شهرت، نماد یک مسلمان ایرانی باش و خودت را گم نكن؛ مطمئن باش رهبرت خداوند را به خاطر تو شكر می‌كند.

- پیوندهای مرتبط:

دیدار بانوی كرمانشاهی قهرمان ووشو با رهبر انقلاب

مشروح مصاحبه با مریم هاشمی قهرمان وشوی جهان

[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 13:47 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 919 ] [ نظرات () ]
همین نظر امام، برای تمام مسئولین كافی است

 

وقتی به عنوان یک بانوی ایرانی، سری به بازار حجاب و عفاف می‌زنی می‌بینی انواع و اقسام مدل‌های پوشش توی بازار فراهم شده تا با دستی کاملا باز بتوانی نوع پوشش‌ات را انتخاب کنی. چادر ساده، چادر ملی، چادر دانشجویی، چادر عربی، چادر مشکی، چادر قهوه‌ای، چادر خاکستری، چادر سفید، مقنعه ساده، مقنعه کرواتی، مقنعه لبنانی، مقنعه سه گوش، مقنعه نمازی، مقنعه چانه دار، مقنعه مهمان‌داری، مقنعه تل سر خود، مقنعه کویتی، و...

خلاصه تا دلت بخواهد مدل و رنگ‌بندی وجود دارد تا بتوانی طبق سلیقه خودت پوششی مناسب انتخاب کنی.

اما نکته‌ای که مهم به نظر می‌رسد، نظارت مسئولین روی این همه مدل و رنگ‌بندی پوشش است. آیا نظارت باید دقیق داشته باشد؟ یا باید آزادمان بگذارند؟ یا همین جوری خوب است؟

بدون حرف اضافه و حاشیه‌های خسته‌کننده برویم سراغ تئوریسین بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره). ایشان قبل از ورودشان به ایران (در پاریس) جمله‌ای را به خبرنگار خارجی گفتند که با نگاه به آن، هم تکلیف خودمان برای انتخاب نوع پوشش مشخص می‌شود و هم تکلیف مسئولین که کجاها را باید نظارت کنند.

جمله گهربار حضرت امام این است: «آرى در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولى لازم نیست که چادر باشد. بلکه زن مى‏تواند هر لباسى را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ما نمی‌‏توانیم و اسلام نمی‌‏خواهد که زن به عنوان یک شى‌ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوسرانى باشند.»

[صحیفه نور ج‏۵- ۲۹۴]

[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 13:46 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 953 ] [ نظرات () ]
مبارزه با طاغوت
خواندن «اجتنبوا الطاغوت» كافی نیست
باید فكر كنیم امروز چطور می‌توانیم با طاغوت مبارزه كنیم.
"طلبه كوچولو"



[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 14:1 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1432 ] [ نظرات () ]
مرگ دعای خوبی است.
مرگ دعای خوبی است!
برای گرگی كه مرگ را برای همه‌ی مردم شهر می‌خواهد...
"طلبه كوچولو"




[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 14:1 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 974 ] [ نظرات () ]
می خواهید اسلام آسان شود؟
اگر می‌خواهید اسلام آسان شود
آیه سی و شش سوره نحل را از آن حذف كنید!
خیلی هم خوب می‌شود!
«عبادت بدون اجتناب از طاغوت»
"طلبه كوچولو"




[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 14:0 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 953 ] [ نظرات () ]
بد حجابی های سازمان یافته

به گزارش رهروان ولایت به نقل از خبرگزاری فارس، امام جمعه اردبیل در پاسخ به سئوالی در مورد موضوع حجاب و گشت ارشاد گفت: اگر ما در مسئله حجاب اعلام می‌کنیم که باید هجومی رفتار کنیم منظور برخورد فیزیکی نیست بلکه رفتار هجومی با برهان و منطق است چرا که همه می‌دانیم شمشیر تیز برهان اسلام برنده‌تر از تیزی شمشیر است.
آیت‌الله عاملی در مورد گشت ارشاد افزود: ما در بحث حجاب معتقدیم که در جامعه اسلامی ما بنا نیست عده‌ای از سر لجاجت، عناد و دشمنی با نظام بخواهند حرکتی را انجام دهند بلکه در این زمینه شایسته آن است که با منطق و حفظ کرامت انسانی برخوردها انجام شود و شایسته است نیروی انتظامی نیز در این موضوع با بانوان ما بدون اهانت و توهین خاص با حفظ کرامت و شخصیت زن مسلمان برخورد داشته باشد.
وی تصریح کرد: بنده بارها به متولیان گشت ارشاد و نیروی انتظامی اعلام کردم که رفتار آنها از اول تا آخر باید توأم با حفظ کرامت و شخصیت والای زنان باشد مگر آن که عده‌ای به صورت سازمان یافته بخواهند با برنامه‌ای که از آن سوی مرزها به آنها ارائه می‌شود در مسیر بدحجابی حرکت کنند.
استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که چگونگی رفتار با افراد بدحجاب و حریم‌شکن را مورد پرسش قرار داده بود، خاطر نشان کرد: بنده معتقدم که دانشگاه‌ها مرکز عقلانیت، فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی هستند که در این باب باید حریم را حفظ کرده و نسبت به شکسته شدن این حریم بسیار حساس و دقیق باشیم.
دکتر ‌عاملی در ادامه اضافه کرد: لازم است دانشجویان مکرم اعم از آقایان و خانم‌ها در محیط علمی حضور انسانی نه حضور جنسیتی‌، داشته باشند.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بنده بارها خواسته‌ام که در دانشگاه‌ها تریبون‌های آزادی برقرار باشد تا به فرض مثال فرد با حجاب و بی‌حجاب یا کم دقت در این زمینه در بحث و گفت‌ و گو شرکت کنند و یک استاد منصف نیز بر این مباحث حاکم باشد که بنده از صدا و سیما نیز می‌خواهم این مباحث و تریبون‌های آزاد را از صدا و سیما پخش کنند تا مردم با همه نوع ذهنیت‌ها، باورها و برهان‌ها آشنا شوند.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد دلایل و مستندات محکم در مورد دین اسلام و ترغیب آن به تفکر و آزاداندیشی گفت: گرایش به دین اسلام هرگز موجب عقب‌ماندگی نیست و علت آن این است که در اسلام نمی‌توان دستوری یافت که منافات ذاتی با پیشرفتهای علمی روز داشته باشد.
نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری در بیان راه‌های درمان بدحجابی و بی‌حجابی اظهار داشت:‌ ما اگر منصفانه به مسائل نگاه کنیم باید بدانیم که ما چه چیزی به فرزندانمان چه خوراک فرهنگی داده‌ایم که از آنها توقعاتی داشته باشیم.
امام جمعه اردبیل افزود: برای بیان عقلانیت حجاب و نشان دادن زیبایی‌های این حکم اسلامی سرمایه‌گذاری‌ فرهنگی بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: صدا‌ و سیما ثابت کرده که این قدرت را دارد تا با ساخت فیلم‌های فاخر و ارزشمند حجم عظیمی از ملت‌ها را مسخر کند اما با کمال تاسف در موضوع حجاب و تبیین اسرار و مصالح کلان آن تاکنون مقتدرانه ورود نکرده است.
آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بنده معتقدم قسمتی از بدحجاب‌های جامعه ما دلشان پاک و ضمیرشان طاهر است که باید با آنها با عقل، منطق و حفظ کرامت برخورد کنیم نه اینکه بخواهیم با خشونت مسائل را تحمیل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: برخی از این بدحجابی‌ها مربوط به گروه‌های سازمان یافته‌ای است که از آن سوی مرزها خط گرفته و می‌خواهند بدحجابی و رفتارهای نامطلوب را ترویج دهند.[۱]
=================================
[۱]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920918001447

حجاب و عفاف
 
[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 13:59 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1294 ] [ نظرات () ]
آیا زن در انتخاب پوشش باید مطیع همسر خود باشد؟

سوال: آیا زن در انتخاب پوشش باید مطیع همسر خود باشد؟
پاسخ: همه مراجع [امام، خامنه ای، صافی، سیستانی، بهجت، تبریزی، نوری و مکارم]خیر، اطاعت زن از شوهر، تنها در حقوق زناشویی و بیرون رفتن از منزل است و در امور دیگر، اطاعت از او واجب نیست.[۱]
هرچند توافق در پوشش بین همسران موجب الفت بیشتر‌ی می‌گردد، اما نمی‌توان یکدیگر را مجبور به پوشش غیر شرعی نمایند. چون پوشش یکی از واجبات دین است، ولی متاسفانه وقتی از بعضی زنان بدحجاب، سئوال می‌شود كه چرا حجابت را رعایت نمی كنی؟ می‌گویند:
همسرم اینگونه خواسته و رضایت داده است، در صورتی که مرد چنین حقی ندارد و اسلام نیز، اینگونه مردها را بی‌غیرت خوانده. پیامبر گرامی اسلام صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله  می‌فرماید:
هر مردی که همسرش با آرایش (بدحجاب) از خانه بیرون رود، بی‌غیرت است؛ و هرکس او را بی‌غیرت بخواند، گناهی نکرده است.[۲]
و به فرموده آیت الله جوادی آملی، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم و حتی حجاب زن مربوط به خانواده هم نیست که رضایت دهند، بلکه حجاب زن حق الهی است. اگر همه اینها به بی‌حجابی زن رضایت بدهند قرآن چنین اجازه ای نمی‌دهد چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق الهی مطرح است.[۳]
========================================

پی نوشت :
[۱]http://www.teh-misagh.ir/shownews.php?idnews=63944
[۲]بحار الانوار ج ۱۰۳ ص ۲۴۹ – سفینه البحار ج ۲ ص ۵۸۶
[۳]http://khabaronline.ir/detail/307958/culture/religion

 



[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 13:58 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 934 ] [ نظرات () ]
خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد
خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد.[۱]

چه بسا زنانی که در طول تاریخ کسی از زیبائیهای ظاهر‌ی آنان آگاه نشد ولی خود سرمنشاء زیبائیها و ارزش‌های والای انسانی در تاریخ شدند و چنان قربی در نزد پروردگار پیدا کردند که نامشان قرن‌هاست بر زبان‌ها جاریست
زنان زیبا سیرتی چون مریم و فاطمه و زینب سلام الله علیهن.
زنانی که شنیدند خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد ولی این جمله را دریافتند که در کجا و چگونه باید معنا کرد.
زنانی که فهمیدند مصداق رعایت زیبایی جسمی، در نزد همسر است و بس،
و مصداق بهتر و کاملتر این جمله، زیبایی روحی آنان، و متخلق شدن به صفات الهی است که در نزد پروردگارشان ارزش دارد و اگر غیر از این بود با کمی سوختگی و یا گذر سن و زوال زیبایی، از ارزش آنان نیز باید کاسته می‌شد.
==============================

 

پی نوشت :
[۱]نهج الفصاحه ص۲۹۳ ، ح۶۹۰

 



[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 13:57 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 994 ] [ نظرات () ]
به کارمندان بیکار روزنامه بدهید

شنیده بودم که بعضی از ادارات، کارمندان بسیار بیکاری دارد و از بیکاری، تلویزیونی هم در اتاق خود تعبیه کرده‌اند؛ ولی نمی‌دانستم این بیکاری آنقدر اوج می‌گیرد که برای رفع آن بعضا به کارهای خلاف شرع هم روی می‌آورند.

واقعا جالب بود وقتی آقایی با لذت تعریف می‌کرد: ما وقتی بیکار می‌شویم با همکاران آقا و خانم مشغول خواندن پیامک‌های طنز یکدیگر می‌شویم، در حالی که بعضی از پیامک‌های ما محتوای تقریبا بدی دارد.

مسئولین محترم، آیا شایسته نیست حالا که نمی‌توانیم دانشگاه‎های خود را آن‎طور که شایسته است اسلامی کنیم، حداقل محیط ادارات خود را با جدا کردن اتاق کارمندان خانم و آقا از یکدیگر و نصب روایت‌هایی از معصومین علیهم‎السلام اسلامی نماییم؟

روایاتی همچون این روایت پیامبر صلی‎الله‎علیه‎وآله که فرمودند: «هیچ مردی با زن نامحرمی خلوت نمی‌کند مگر اینکه شیطان سومین آنهاست».[۱]

و یا این روایت که می فرمایند: «هر کس با زن نامحرمی شوخی کند، در برابر هر کلمه‌ای که در دنیا ادا نموده، هزار سال زندانی می شود.»[۲]

و اگر این را هم نمی‌توانیم انجام دهیم، حداقل روزنامه‌ای برای بعضی از کارمندان بیکار تهیه کنیم که در هنگام بیکاری به خواندان آن مشغول باشند، تا خدای ناکرده با بیکاری خود باعث شروع روابطی نشوند که منجر به سرد شدن بسیاری از زندگی‌ها شود.

-------------------------------

پی نوشت:

[۱]دعائم الاسلام، نعمان بن محمّد تمیمی، دارالمعارف، مصر، ۱۳۸۵ ق، ج ۲، ص ۲۱۴، ح ۷۸۸.
[۲]وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۹۸، باب ۱۰۶، ح ۲۵۴۱۸

حجاب و عفاف

 

[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 13:56 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1169 ] [ نظرات () ]
سوالی از فتنه گران

بحث تقلب بود، تقلب در انتخابات و ظاهرا جریانی بود سیاسی، اما آنچه که در روزهای بعد بیشتر خودنمایی کرد، آزادی و بی بندی باری بود؛ حال این دو چه ارتباط به یکدیگر داشت را  باید از برنامه ریزان آن پرسید که چه شد تفکر رضا شاه زنده گردید.
و چه شد عواملتان  لباس حیا و عفاف را کنار گذاردند و حتی پا را فراتر گذاشتند، و سرباز با بصیرتی که در جبهه مقابل ایستاده بود را بزور عریان کردند؟[۱] و باید پرسید چرا محکوم نکردید کسانی  را که در روز عاشورا با پوشیدن لباس های نامناسب و به نوعی برداشتن حجاب، بصورت مختلط به هلهله و رقص و پایکوبی پرداختند.[۲]
هر چند دسیسه های دشمنان همچون سال های قبل  با بصیرت مردم ایران و درایت مقام معظم رهبری، خنثی و در ۹ دی با حضور میلیونی مردم تیر خلاص خورد.
اما دو  سوال دیگر باقی ماند:
سوال اول از فتنه‌گرانی است که این هتاکان در روز عاشورا را، امت خداجوی خواند در حالی که  در خارج  از ایران خدا را فراموش کردند و در برنامه زنده تلویزیونی بیگانه، رسما بی حجاب شدند! [۳]
و سوال دوم: آیا حجاب دختران ما تا به این حد برای غرب و استکبار جهانی  مهم است که با اینکه در  آغاز فتنه، درگیری بر سر انتخابات بود اما ادامه آن عملا بر سر آموزه های ناب فرهنگ اسلامی همچون حجاب و اصل ولایت فقیه بود!

 ===================================

پی نوشت :

[۱] http://www.seratnews.ir/fa/news/90973
[۲] http://www.seratnews.ir/fa/news/90973
[۳]http://www.farhangnews.ir/content/2352

 

[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 13:56 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1009 ] [ نظرات () ]
نصیحتی قابل تحمل

در حالی که عصا زنان، کوچه پس کوچه‌های آخر عمر را طی می‌کرد چشم کم سویش به نوه‌اش افتاد که در مقابل آینه ایستاده است و مشغول آرایش کردن است.

خواست بگوید دخترم عمر جوانی خیلی کوتاه است، که دخترک نگاهی به مادر بزرگ انداخت و گفت: «مامان‌بزرگ حال و حوصله نصیحت شنیدن ندارم.»

اما ای کاش دخترک می‌گذاشت مادر‌بزرگش برای او حرف بزند و بگوید که دنیا سریعتر از آنچه که فکر می‌کنی می‌گذرد و چین و چروک سریعترین هدیه گذر عمر است، و حساب و کتاب الهی خطرناک‌ترین مرحله زندگی انسان است.

و ای کاش می‌توانست به او بگوید که علی علیه‎السلام فرمود: «از تباه ساختن عمرها در راه آنچه برایتان باقی نمی‌ماند بپرهیزید.»[۱]

ولی افسوس که ما انسان‌ها از تجربه دیگران درس نمی‌گیریم و فراموش می‌کنیم در کلاس عمر هر کس را یک بار می‌نشانند و درس می‌دهند و امتحان می‌گیرند.

-------------------------------

پی‌نوشت:

[۱]غررالحکم،حدیث ۲۶۱۸

حجاب و عفاف



[ جمعه 14 آذر 1393 ] [ 13:52 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 941 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
بهشت (1394/10/11 )
خدا ♥♥♥ (1394/10/11 )
صفحات وب