نتانیاهو و پوشش اسلامی

وقتی آقای نتانیاهو در مصاحبه با بی بی سی از بین مشکلات ایران، گلچین آن پوشش و شلوار جین ما بود این حرف برایم کمی آشنا آمد، و یاد میشل هولباگ (نویسنده اسلام ستیز فرانسوی افتادم که می گفت:
جنگ علیه اسلام گرایی با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد، فقط با فاسد کردن آنها میتوان به این پیروزی دست یافت. پس باید بجای بمب، بر سر مسلمان دامن های کوتاه فرو بریزید.
هر چند تعدادی از جوانان ایرانی با نشان دادن شلوارهای جین خود پاسخ محکمی به نتانیاهو دادند ولی ای کاش هیچگاه این پاسخ محکم را نمی دادند، و به او نشان نمی دادند که این پوشش امروز بعضی از جوانان ما که نسبت به آن سخت گیری ای نمی شود همان تحفه شماست که سال ها برای فرستادن آن برنامه ریزی کرده بودید و در این مصاحبه خواستید ثمرات چندین ساله شبیخون فرهنگی خود را ببینید.
به هر حال، امیدوارم روزی فرا نرسد که نتانیاهو بگوید: زنان ایران در چادر پیچیده اند و بعضی از جوانان ما برای  شکست نتانیاهو، با مدل های غربی بیرون بیایند و یا صفحات پروفایلشان را پر از عکس با لباس های غربی کنند.که اگر این باشد مطمئن باشید این همان چیزیست که دشمن می خواست.
===============================

http://www.jahannews.com/vdciyvaprt1azu2.cbct.html

حجاب و عفاف

 



[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:10 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1010 ] [ نظرات () ]
آموزش برای فرزندان

با فیلم، سی دی، کتاب،گفتار، رفتاری را که دوست داشته باشیم به فرزندمان آموزش می دهیم
مثلا:
نقاشی کردن، با کتاب و یا سی دی را در دسترس کودکان قرارمیدهیم و آنان هم تا حدودی یاد می گیرند و بقیه را با کلاس رفتن تکمیل می کنند، پس فرزند سه یا چهارساله ما قدرت درک مطالب را دارد، قدرت آموزش دیدن را دارد، آیا فکر نمی کنید که عروسکی که برای تشویق او هم خریده اید و یا برنامه کودکی که برای اوقات فراقتش تهیه کرده اید نیز می تواند آموزشی برای او باشد و زمینه ساز شخصیت آنان برای ورود به کلاسی همچون جامعه باشد؟
بی حجابی بعضی از فرزندانمان، آموزشی است که خود به آنان می دهیم. امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند: کودکان دلشان مثل زمین خالی است هر چه در آن بکاری رشد می کند.(1)
وقتی او با عروسکی مثل باربی با پوششی نیمه عریان، برخورد می کند این خود تا حدودی آموزش است، وقتی دفتری با نقش و نگار زنان برهنه، کیفی با تصویر چهره ای پر از آرایش، و...برای فرزندانمان تهیه می کنیم  پس در جامعه نباید به دنبال نتیجه ای بهتر از باربی بگردیم.

=========================================
(1)نهج البلاغة – نامه31 (( إِنَّمَا قَلْبُ الْحَدَثِ كَالْأَرْضِ الْخَالِیَةِ مَا أُلْقِیَ فِیهَا مِنْ شَیْ‏ءٍ قَبِلَتْهُ فَبَادَرْتُكَ بِالْأَدَبِ قَبْلَ أَنْ یَقْسُوَ قَلْبُكَ وَ یَشْتَغِلَ لُبُّكَ))
حجاب و عفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:9 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 942 ] [ نظرات () ]
جهاد با نفس برای داشتن حجاب و عفاف

یکی از کلمات و موضوعاتی که قرآن کریم بسیار روی آن تاکید دارد و آن را مهم می داند مسئله جهاد در راه خدا است.

مثل سوره بقره آیه 218 که می فرماید:

«ان الذین آمنوا و الذین هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله اولئک یرجون رحمت الله و الله غفور رحیم»

ترجمه: کسانی که ایمان آورده اند و آنان که مهاجرت کرده اند و در راه خدا جهاد نموده اند،به رحمت خدا امید می دارند و خدا آمرزنده و مهربان است.
 

طبق روایات و مضمون آیات جهاد متوجه می شویم که جهاد 2 نوع است

جهاد اکبر (پیکار و مبارزه با نفس خویش)
جهاد اصغر (پیکار و مبارزه با دشمن اسلام)

مهمترین جهادی که مورد تاکید اسلام است جهاد اکبر و همان جهاد با نفس است.

برای داشتن حجاب و عفاف انسان باید جهاد کرده و در راه خدا پیکار کند، تا بتواند از وسوسه های شیطان برای داشتن بی حجابی جلوگیری کند.

 

 

اگر هر فردی جهاد با نفس را دستور اولیه کار خودش انجام دهد، مطمئنا به سعادت و پیروزی خواهد رسید و می تواند به عفافی که مورد رضای خداوند متعال است برسد.

در همین مورد امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:

لا فَضیلَةَ کالجِهادِ ، ولا جِهادَ کمُجاهَدَةِ اَلهَوی؛

فضیلتی چون جهاد نیست، و جهادی چون مبارزه با هوای نفس نیست.[1]

تذکر: جهاد با نفس برای داشتن حجاب و عفاف تنها برای زنان نیست بلکه مردان باید سردمدار این قافله جهادی باشند.

 

پی نوشت :

1- تحف العقول، ص 286

 
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:8 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 923 ] [ نظرات () ]
لباس ایمانت را بپوش

حیا زدایی در جامعه امروز یکی از مهم ترین کارهای دشمن است، از بازی ها و کارتون هایی که در دسترس کودکان ما قرار می دهند گرفته، تا ساخت فیلم هایی که اصل موضوعشان رواج بی حیایی، بی حجابی و بی غیرتی است، که متاسفانه دیدن اینگونه سریال ها و تعریف کردن آن در جمع دوستان چیزی معمول شده است، و این خود حیا زدایی می کند و ذهن را منحرف می سازد؛ وقتی زنی با اشتیاق از سریال ماهواره ای مورد علاقه اش، که چند شوهری یک زن است، تعریف میکند این یعنی انحراف از دین، این یعنی لباس ایمانش در حال از بین رفتن است و وقتی لباس ایمان (حیا) از بین برود به قول انبیاء هر چه می خواهی انجام ده(1) دروغ، زنا،قتل،تهمت،دزدی.
و این بی حیایی است که انسان ها را به نقطه ای می رساند که می شوند خاندان بنی امیه که امام رضا علیه السلام درموردشان می فرماید:
بی‎حیاتر از آنها نداریم (2)که نمونه بی حیای آنان را در کشتن فرزندان پیامبر و کشیدن چادر از سر زنان در صحرای کربلا میتوان مشاهده کرد.
پس مواظب لباس ایمانت باش که اگر از بین برود بنا به فرموده آخرین بازمانده عاشورا امام باقر علیه السلام ایمانت هم از بین می رود.

==============================
(1)بحارالأنوار، ج68، ص333
(2)بحارالأنوار، ج68، ص335
(3)تحف العقول، ترجمه جعفری،ص
278

حجاب و عفاف



[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:8 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1007 ] [ نظرات () ]
تذکر به رعایت حجاب دهید تا با فرهنگ تر شوید

در دنیای مدرن امروز هر کشوری که مردمش در رفتارهای عمومی جامعه به قوانین احترام بگذارند، با فرهنگ تر به حساب می آیند.
مثلا دربرخی از کشورهای اروپایی کسی به خود اجازه ریختن آشغال روی زمین نمی دهد زیرا فرهنگ آن کشور اجازه این کار را به او نمی دهد.

حال در اینجا سوال می شود که چه امری این فرهنگ را بوجود آورده است؟

شاید در جواب این سوال دلیل های بسیاری ذکر شود ولی مهمترین دلیل، خود مردم و فرهنگ تذکر دادن به همدیگر است. یعنی اگر کسی اشتباهی را در قانون عمومی جامعه مرتکب شد، دیگران حتما به او تذکر می دهند و از او درخواست اصلاح کارش را دارند.

در کشور اسلامی ایران یکی از قوانین عمومی، رعایت حجاب و عفاف در جامعه می باشد که طبق دستورات شرع مقدس اسلام بر هر زن و مردی واجب و ضروری است.
اگر دوستداران حجاب و عفاف، مخصوصا بانوان محجبه کشورمان می خواهند که این مسئله فرهنگی و دینی در جامعه ترویج پیدا کند، نیازمند راهکاری ضروری هستیم و آن راهکار امر به معروف و نهی از منکر و تذکر دوستانه در باب حجاب و عفاف به یکدیگر است.

 

 

خداوند متعال در قرآن کریم تذکر و امر به معروف در مسئله حجاب را اینگونه مطرح می کند :
«وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ...» (نور/31)
و به زنان با ایمان بگو، دیدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاکدامنى ورزند و زیورهاى خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست و باید روسرى خود را بر سینه خویش [فرو] اندازند.
 
در این آیه پروردگار متعال رسولش را خطاب کرده و فرمان می دهد که مسائل حجاب را به زنان بازگو کند، و این همان بحث تذکر و امر به معروف است که در این آیه به آن اشاره دارد.
اگر ما دوست دار یکدیگر هستیم و می خواهیم که حجاب و عفاف در جامعه حکم فرما شود، باید نواقص همدیگر را با شرایط خودش برای اصلاح جامعه بازگو کنیم تا جامعه ای به دور از فساد و تباهی داشته باشیم.
اللهم عجل لولیک الفرج
  

[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:6 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 959 ] [ نظرات () ]
برندی به نام چادر

شرکتهای بزرگ دنیا برای خود برند دارند، کارخانجات همچنین، ماشین ها، موتورها، و حتی انسان ها، از هر کیش و آئین ،مسیحی، یهودی و شیطان پرست.
خواهر مسلمان و با عفاف من برند تو چست؟ آیا برندی از چادر بهتر می توانی پیدا کنی؟که تو را با آن بشناسند؟ 

حجاب و عفاف
 
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:5 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1184 ] [ نظرات () ]
زینب ، اسطوره ی صبر

خیلی عجیب است در یک روز دو برادر بهتر از جان را سر ببرند، دو فرزندت را در مقابلت بکشند؛ اما تحمل کنی و عجیب‌تر آن که بر سر بالین فرزندت نروی شاید برادرت خجالت بکشد. طفل شش‌ماهه را ببینی که از تشنگی به نفس زدن افتاده و به جای آب او را با تیر سه شعبه در بالای دستان پدرش سیراب می‌‌کنند؛ و اشک‌های زیبای برادر را ببینی و صبر کنی و نیز ببینی که به دختر کوچکی در صحرای پر از خار با پای برهنه رحم نمی‌کنند و گوشواره را با گوش با دستان خشن و محکمشان می‌کشند.
این مصائب هر کدام به تنهایی مردانی را از پای در می‌آورد. اما در مجلس قضاوت یزید ملعون شکایت این خاندان چیزی دیگری است. آن چیزی که فکر آنها را بیشتر مشغول کرده چیز دیگری است که ما کمتر به آن پرداخته‌ایم. وقتی در مجلس یزید وارد می‌شوند، حضرت زینب (س) در آن خطبه معروف از غذا و سختی راه چیزی نمی‌گوید که به چه وضعی آنها را به آنجا آوردند بلکه از چیزی دفاع کرد که جامع امروز ما به سمت فرار از آن است آری او از حجاب و عفاف خود دفاع کرد و رو کرد به یزید و فرمود:
آیا از عدالت است که تو زنان و کنیزان خود را در پرده بنشانی، و دختران پرده نشین رسول خدا را اسیر کنی، و شهر به شهر بگردانی؟ 
و صورت آنان را نمایان سازی تا دشمنان، آنان را از شهری به شهری ببرند؛
 و بومی و غریب چشم به آن‌ها بدوزند و نزدیک و دور و شریف و فرو مایه تماشایشان کنند؛ در حالی که از مردان آنها یاری کننده‌ای همراهشان نباشد و از یاری کنندگان آنان مددکاری نباشد. [۱]
واقعا در حجاب چه چیزی نهفته است، که این چنین سخت از آن دفاع می‌کنند. ای کاش به جای گریه کردن بی‌بصیرت بر این خاندان کمی از دغدغه‌های آن‌ها را که یکی از آن حجاب است را اجرا کنیم، و این نباشد که بی‌حجاب بر امام بیمار  صحرای کربلا (امام سجاد علیه السلام ) گریه کنیم در حالی که این امام بزرگوار در آن روز برای کم بودن چادر همسرش بر درگاه خداوند آهی می‌کشد، و می‌فرماید:
ای کاش مادرم مرا نمی‌زائید، و این روز را نمی‌دیدم. [۲] بله ای خواهرم بیایید از کربلا درس حجاب و عفت بگیریم، و فقط درس گریه نگیریم.

[۱]حجاب بیانگر شخصیت زن، ص۱۱۸
[۲]گوهر صدف، صفحه ۵۹
============================

حجاب و غفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:4 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 979 ] [ نظرات () ]
شما می توانید زیبا ترین باشید.

زیباترین باش، در خیابان که راه می‌روی با صدای تق‌تق کفشهایت همه را به خود جلب کن. اگر نشد با بوی عطر و ادکلن، اگر نشد با آرایش‌های زننده، باز هم اگر نشد با قهقهه و خنده های هرزه گونه. باز هم نمی‌شود، لباس های تنگ و زننده را هم فراموش نکن و موی سرت، که زیبائیت را صد چندان می کند.
اما با این همه زیبایی چقدر مقاومی؟
آیا قادر هستی بگویی تا کی زنده هستی؟
آیا با اطمینان می‌توانی بگویی تا پنچاه سالگی زنده‌ای؟ که در پیری احکام خداوند را اجرا، و از گذشته‌ات توبه کنی.
آیا تا بحال با دقت به قبرها نگاه کرده‌ای که بعضی‌هایشان همسن خودمان هستند. بیست سال، بیست و دو سال، سی سال، در اوج جوانی و نشاط .
آیا با اطمینان می‌توانی بگویی موی سری که زینت کرده‌ای و باعث چشم چرانی جوانان شده‌ای قبل از پیری با شیمی درمانی از بین نمی‌رود؟
آیا قادر هستی بگویی چشمی که به ناموس دیگران تجاوز کرده تا قبل از پنجاه سالگی بیناست؟
و آیا قادر هستی بگویی اندامی که با بدترین لباس‌ها پوشانده‌ای و با آن دل برده‌ای بر اثر سانحه‌ای قبل از پیری فلج نشود.
آیا بهتر نیست قبل از مخالفتمان با آیات الهی، آیات زیبای حجاب،کمی نسبت به پوشش و رفتار خود بیندیشیم.
(به مردان مؤمن بگو که چشمان خویش را ببندند و شرمگاه خود را نگه دارند، این برایشان پاکیزه‌تر است زیرا خدا به کارهایی که می‌کنند آگاه است؛ به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش را ببندند و شرمگاه خود را نگه، دارند و زینتهای خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه‌های خود را تا گریبان فرو گذارند و زینتهای خود را آشکار نکنند و نیز چنان پای بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده‌اند دانسته شود) [۱]

 

[۱]سوره نور آیه ۳۰ و ۳۱
=============================

حجاب و عفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:3 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 925 ] [ نظرات () ]
اسلام، عفاف و عطر
در تاکسی نشسته ای که ناگهان خانمی سوار می شود و کنار شما می نشیند و در آن لحظه بوی عطر او تمام فضا را پر می کند و کم کم حال انسان را متغیر میکند و بفکر فرو میروی ... تا بحال اندیشیده ای که نظر اسلام راجع به عطر چیست؟ با اینکه طبق روایات پیامبر اکرم(ص)اولین کسی است که عطر را به زنانه و مردانه تقسیم نموده است.[۱] و همچنین در تاریخ نقل شده است که هزینه عطر رسول اکرم صلی الله علیه و آ له گاه بیش از خوراک ایشان بوده است. و ایشان با مُشک، خود را خوشبو می‌فرمود،‌ چندان که مشک بر فرق سر حضرت، برق می‌زد و نیز خود را با عطر خوشبو می‌کرد... [گاه بوی این عطر به اندازه‌ای بود] که در شب تاریک پیش از آنکه دیده شود از بوی خوشش شناخته می‌شد؛ چنان که رهگذران می‌گفتند: این پیامبر است. [۲]
 


خودت را در آینه می بینی زیبا و آراسته ... به خودت عطر می زنی و بیرون می روی؛ اما، آیا می دانی بکار بردن عطر برای مردی غیر شوهر منع شده است[۳]؟ امام صادق(ع)می فرماید: اگر زنی برای غیر شوهرش عطر آگین کند خداوند نمازش را نمی پذیرد تا غسل کند چنان که برای جنابت غسل می کند؛ این غسل مستحب است. رسول خدا فرمود: هر زنی که خود را معطر و خوشبو سازد و سپس از خانه بیرون رود همواره مورد لعنت حق خواهد بود تا هنگامی که به خانه برگردد هر چقدر بازگشتن اش به طول انجامد. همچنین می فرماید: زنی که آرایش کرده و عطر زده از خانه بیرون آید و شوهرش به این کار راضی باشد برای هر گامی که زن در بیرون خانه بر می دارد خانه ای در اتش برای شوهر می سازد! [۴] البته این حکم مخصوص تنها زنان نمی باشد و مردان نیز نمی توانند از عطر های استفاده کنند که دیگران را به حرام بیاندازد و محرک باشد.
آیا نظرت در مورد استفاده از عطر تغییر کرد؟
 
 
 

پی نوشت:
[۱]. شرح نهج البلاغه،‌ ابن ابی الحدید معتزلی، ۲۰ جلد در ۱۰ مجلد، ج ۱۹، ص ۳۴۱ و الکافی،‌ ج ۶، ص ۵۱۲
[۲]. مکارم الاخلاق، حسن بن فضل طبرسی، شریف رضی، ص ۳۴
[۳]. البته بنابر فتوی اکثر مراجع، عطر زدن در صورتی که قصد مفسده و جلب توجه نامحرم را داشته باشد و یا نوعا بگونه ای باشد که جلب توجه نامحرم می کند و یا او را به حرام می اندازد، حرام است و الا فقط برای خوشبو شدن و جلوگیری از بوی عرق بدن، اشکال ندارد.
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:1 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 967 ] [ نظرات () ]
حجاب گوش

تا کنون به حجاب هایی که داریم، اندیشیده اید!
حجاب گوش را شنیده ای، مگر گوش هم میتواند دارای حجاب باشد!؟ به نظرت حجاب گوش چیست؟
برایت پیش امده که در دانشگاه، از دختری که حتی شاید با حجاب هم بوده ، تقاضای جزوه یا کتابی کرده باشی! و آن دختر با ناز بگوید: « بفــــــــــــرماییــــــد!! » « خواهــــــش می کنم!! »
و دگرگون شده ای از ناز و عشــوه ای که در صدایش بوده است؟

 

با ناز سخن گفتن دختران گاه از بی حجابی و بی پردگی آنان، اغواکننده تر و فتنه انگیز تر است. بقول شاعر: اهنگ خوش از کام و دهان و لب شیرین ار نغمه کند ور نکند دل بفریبد. 

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:(ای همسران پیامبر شما مانند زنان دیگر نیستید اگر سر پروا دارید به ناز سخن مگویید که هرکس در دلش بیماریست طمع ورزد و گفتاری شایسته گویید ودر خانه هایتان بمانید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینت های خود را اشکار نکنید) [۱]

 

پیامبر(ص)زنان را از پوشیدن زیور الات صدا دار نهی می کرد، امام علی بن ابیطالب (علیه السلام) می فرماید: "صحبت کردن غیر ضروری با زنان نامحرم انسان سالم را گرفتار بلاها و مصیبت ها می سازد و قلب انسان را به انحراف و مریضی می کشاند". [۲]

این حجاب گوش است، که خداوند و ائمه علیهم السلام ما را بدان سفارش کرده اند... چقدر در زندگی روزمره حواسمان به این سفارش هست؟!

----------------------------------

منابع:
[۱]احزاب آیه ۳۲

[۲]تفسیر نور الثقلین جلد ۵ صفحه ۵۳۲

 

=================

(گروه حجاب و عفاف)

 

[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:1 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 985 ] [ نظرات () ]
حجاب؛ چه یک قدم چه صد قدم
... به دنبال چادرم می گردم! این اتاق به اون اتاق؛ توی کمد، روی تخت.... 

دوستم بهم گفت : دنبال چی می گردی؟ چادرت؟! کجا می خواهی بری؟

گفتم :سر خیابان تا جزوه ات را واسه خودم فتوکپی بزنم.

گفت: خب چند قدم که بیشتر نیست زود می آیی. چادر نمیخواهد !

(و خنده ای از شیطنت بر لبهایش نقش بست )

به یاد پوشش خودش افتادم ... گفتم: ( مثل همان دلیل خودت ) چطور تو برای رفتنِ همین مسیر خودت رو آرایش می کنی!!؟ چه فرقی دارد، اونم که چند قدم بیشتر نیست؟

گفت: ( با یک گل که بهار نمی شود) آیا با این رفتار ما (محجبه بودن) واقعاً جامعه از فساد ایمن می شود؟ به نظرم وقتی این همه بی حجاب تر از من و تو هستن، حجاب داشتن من یا تو چه فایده ای دارد؟ اگر قرار است کسی از بی حجابی من منحرف شود و به دامن گناه بیفتد، به فرض که من رعایت کنم، آنقدر بی حجاب هست که باز هم دیگران را به گناه بیندازند! پس چه فرقی می کند من با حجاب باشم یا بی حجاب؟ اگر من مثل تو با حجاب شوم یا تو مثل من شوی فرقی برای جامعه ای با این جمعیت و این بزرگی ندارد.

یک داستان جالب بخاطرم آمد، برایش تعریف کردم:
 
 

 

گنجشکی باعجله و تمام توان به آتش نزدیک میشد و برمیگشت!

پرسیدند: چه میکنی؟

گفت:در این نزدیکی چشمه آبی هست ... نوک خود را پر از آب میکنم وآن را روی آتش میریزم.

گفتند: حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می آوری بسیار زیاد است!! و این آب فایده ای ندارد.

گفت: شاید نتوانم آتش را خاموش کنم ، اما آن هنگام که از من پرسیده شود:

زمانی که دوستت در آتش میسوخت تو چه کردی؟

پاسخ میدهم : هر آنچه از من بر می آمد ...انجام دادم ...

و این پاسخی است که در روز قیامت به خداوند خواهم داد... دیگر قانع شد و با هم به دنبال چادرم گشتیم .
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 13:58 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 966 ] [ نظرات () ]
مانکن های زنده

 

«وقتی یک جوان با مانکن‌های زنده روبه رو می‌شود چگونه غرایز جنسی خود را کنترل کند؟»

این شاید سوال خیلی از جوان‌های جامعه امروز باشد. پسری که در خیابان دختری را با بدترین شکل پوشش نگاه می‌کند و دختری که پسری را با کمترین و تنگ‌ترین پوششِ ممکن نظاره می‌کند؛ چه راهکاری برای کنترل خود باید داشته باشد؟

بالا بودن سن ازدواج، مشکلات مالی و ادامه تحصیل از بیشترین بهانه‌هایی است که برای به تأخیر انداختن ازدواج جوانان استفاده می‌شود. بهانه‌هایی که گاه از طرف والدین به آنها تحمیل می‌شود. بهانه‌هایی که شاید یکی از مهمترین دلیل‌های بی‌بندوباری در جامعه کنونی است.

حالا چه کسی باید این مشکلات را کنار بزند و به فریاد جامعه برسد خدا می‌داند. ولی بحرانی بودنش آنقدر معلوم است که صدای دکتر ابهری(عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و روانشناس اجتماعی) را نیز درآورده است: «در شرایط حاضر که شبکه های ماهواره ای بدون هیچ گونه سانسوری روابط جنسی را به طور عریان و وحشیانه به تصویر می کشند اگر این مدیریت به دست فراموشی سپرده شود و یا به همایش،سخنرانی،مقاله و جلسه ها واگذار و ختم شود باید منتظر آسیب‌های اجتماعی روز افزون و ناهنجاری‌های اخلاقی فراوان‌تری باشیم.»][۱]
حرف آقای ابهری درست است ولی فقط من نمی‌دانم بعد از پوشیدن ساپورت توی خیابان و آرایش زنان توسط مردان و کشف حجاب توی ماشین شخصی و راه اندازی استخرهای مختلط، نوبت به انجام کدام ناهنجاری اخلاقی می‌رسد.

اللهم عجل لولیک الفرج

[۱]مشروح سخنان دکتر ابهری در لینک زیر

http://www.inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=4&Id=181744&Rate=0



[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 13:57 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 923 ] [ نظرات () ]
اسیرتم به مولا!

 

وقتی حرف از امر به معروف و نهی از منکر می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد چهره‌های عبوس خشنی است که دارند به یک دختر بد حجاب تذکر می‌دهند. اصلاً انگار صورت دیگری از امر به معروف را ندیده‌ایم؛ یا فکر می‌کنیم امر به معروف به همینجا ختم می‌شود و هیچ شکل دیگری برایش قابل تصور نیست.

حالا اما یک تصویر جدید از امر به معروف برایمان اجرایی شده، تصویری که آنقدر خلاقانه و لطیف امر به معروف می‌کند که نه تنها موجب ناراحتی نمی‌شود بلکه ممکن است لبخندی هم بر لبان مخاطب بنشاند. این تصویر را یک راننده میان‌دوآبی خلق کرده تا به ما ثابت کند برای حجاب کارهای خلاقانه و زیباتری هم می‌توان انجام داد.

رانندگان کامیون پشت ماشین را تابلوی دلنوشته‌های خود می‌دانند و بعضی به طنز و بعضی به شعر و جملات قصار اختصاص می‌دهند؛ جملاتی مثل (اسیرتم به مولا/ بوق نزن سالار خسته‌س و ...) حالا این راننده میان‌دوآبی این قالب را شکسته و این عبارت را روی تابلوی دلنوشته‌هایش ثبت کرده «سلام و درود خداوند تبارک و تعالی بر باحجاب»

برای مشاهده تصاویری زیبا از کامیون نوشته‌ها به لینک زیر بروید:

http://efaf.mihanblog.com/post/354

 
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 13:51 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 932 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
بهشت (1394/10/11 )
خدا ♥♥♥ (1394/10/11 )
صفحات وب