حجاب و مبغوض ترین حلال

تا توانی پا منه اندر فراق*** ابغض الاشیاء عندی الطلاق

رسول خدا صلی ‏الله ‏علیه‏ و‏ آله مى‏ فرماید:

 «ما أحل الله شیئاً أبغضَ إلیهِ من الطلاق» [1]

درست است که خدا طلاق را حلال کرده و اجازه داده است، اما با اینکه اجازه داده، هیچ چیزی را در امور حلال به اندازه طلاق نفرت ندارد.

 «إن الله یبغُضُ کُلَّ مطلاقٍ ذَوَّاق» [2] 

 

 

خدا دشمن آن انسانی است که خیلی طلاق در زندگی‏ اش هست و زن را بازیچه شهوات خودش قرار داده. دو سال با این است و طلاقش می‏ دهد. سه سال با یکی دیگر مى ‏رود، چهار سال با یکی دیگر، اصلاً این موجود کارش این است. علامت او این است که مبغوض خداست و درهای رحمت الهی به روى او بسته است.

اگر بی حجابی رواج پیدا کند، کم کم بنیاد خانواده ها متزلزل شده  و منجر به طلاق خواهد شد. طلاق در جامعه، آثار مخرب و زیان بار فراوانی دارد، آسیب هایی که برای زنان دارد، بچه های چنین خانواده هایی و ... .
به نوشته مجله ی Newsweek :« با وجودی که پس از طلاق؛ زن آمریکایی خود را آزاد تر از قبل حس می کند، ولی مطلقه های آمریکایی چه جوان و چه میانسال، شادکام نیستند و این نا شادی را می توان از میزان روز افزون مراجعات زنان به روانکاو و روانشناس؛ یا از پناه بردن به الکل و یا افزایش سطح خودکشی در میان آنان دریافت. از هر چهار زن مطلقه، یکی الکلی می شود و میزان خودکشی در میان آنها سه برابر زنان شوهر دار است.[3]
این آمار ها بخوبی اثبات می کند که با سست شدن بنیان خانواده ها که تا حدودی میتواند ناشی از خودنمایی  و بی حجابی زن ها باشد، بیشترین زیان آن متوجه خود زنان است و خودشان اولین قربانیان این پدیده هستند. آیا جلوگیری از افزایش آمار طلاق و فرزندان طلاق، دلیل خوبی برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه نیست! اگر کسی نظری غیر از این دارد، بگــــوید!!

 

منابع:

[1] . سنن ابی داود ، كتاب الطلاق ، ح 1863

[2] . جامع أحادیث الشیعة - السید البروجردی - ج 22 - ص2

[3] . مجله زن روز، شماره 105

 
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:27 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 917 ] [ نظرات () ]
حجاب و نیروی کار زنان





جلال آل احمد در کتاب « غرب زدگی» چنین می نویسد:
« از واجبات غربزدگی یا از مستلزمات آن، آزادی دادن به زنان است. ظاهرا لابد احساس کرده بودیم که به قدرتِ کار این 50 درصد نیروی انسانی مملکت نیازمندیم که گفتیم آب و جارو کنند و راه بندان ها را بردارند تا قافله نسوان برسد! اما چه جور این کار را کردیم؟ به زن تنها اجازه ی تظاهر در اجتماع را داده ایم؛ فقط تظاهر، یعنی خودنمایی، یعنی زن را که حافظ سنت و خانواده و نسل و خون است را به ولنگاری کشیده ایم، به کوچه آورده ایم و به خود نمایی  بی بند و باری واداشته ایم. که سر و رو را صفا بدهد و هر رز ریخت یک مد تازه را به خود ببندد و وِل بگردد. ما در کار آزادی صوری زنان، سال های سال پس از این هیچ هدفی جز افزودن به خیل مصرف کنندگان پودر و ماتیک محصول غرب؛ نداریم... » [1]
اصل این حرف صحیح است که زنان نیز مانند مردان دارای استعداد ها و فکر و هوش  می باشند و باید در سیستم پیشرفت جامعه از آن بهره جست، اما باید همه ی جوانب این کار را هم در نظر گرفت. حجاب اسلامی موجب هدر رفتن نیروی زن و ضایع ساختن استعداد های فطری او نیست! حجاب اسلامی نمی گوید که باید زن را در خانه محبوس کرد و جلوی بروز استعداد های او را گرفت. مبنای حجاب و هدف اصلی از آن این است که التذاذات جنسی باید به محیط خانواده و به همسر مشروع اختصاص یابد و محیط اجتماع، تنها و خالص برای کار و فعالیت باشد.
به همین منظور، در نظام سیاسی- اجتماعی اسلام منعی برای استفاده از توانایی ها و استعداد های زنان در جامعه وجود ندارد مشروط به اینکه دارای پوششی مناسب باشد که موجبات تحریک مردان را فراهم نکند. چنین حجابی نه تنها نیروی کار زن را فلج نمی کند، بلکه موجب تقویت و مصون ماندن نیروی کار اجتماع نیز می باشد.
اینکه مرد بهره های جنسی و پرداختن به چنین مسائلی را فقط متخص به خانه و همسر خود کند و با حضور در جامعه تنها به فکر فعالیت و کار باشد، در این صورت از حداکثر ظرفیت ها استفاده می شود؛ تا اینکه همه ی فکرش متوجه آن زن و این دختر و ... باشد و دائما در حال طرح ریزی نقشه باشد که چگونه با آنها طرح دوستی بریزد و ... .

اگر زنی که می خواهد بعنوان 50 درصد نیروی انسانی جامعه باشد، با حضورش در جامعه تمام سعی اش بر این باشد که افکار  توجه مردان را به خود جلب کند، نه تنها از این 50 درصد پتانسیل کاری استفاده نشده، بلکه برای آن 50 درصدی که هم برای قرن های متوالی بکار مشغول بوده اند نیز مشکل و مانع ایجاد کرده است.
آیا نیروی کار یک جامعه، در یک محیط به دور هیجان و تحریک جنسی بهتر به فعالیت می پردازند یا بر عکس؟! قضاوت با شما... .

 
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:25 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 891 ] [ نظرات () ]
مروارید جان و صدف حجاب



تا بحال به خود اندیشیده ای...؟

 به گوهـــــر وجودی ات ؛ به عــزت درونـــی ات ؛ زیــــبایی کنونـی ات

به مروارید چی...؟!

 اندیشیده ای ...

به ارزشش  به زیبایی بودنش ؛ به کمیاب بودنش ؛ محبوب بودنش

اره... درست فهمیدی !!

تو مرواریدی هستی زیبا در پوشش چادری زیباتر

مروارید باش تا همیشه محبوب باشی ... نه چون سنگ ساحل در دسترس همگان

[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:25 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 956 ] [ نظرات () ]
هر روز یک مدل مو

هر روز یک مدل مو، هر روز یک شلوارکوتاه، هر روز یک بلوز بدون آستین و...تا 9 سالگی
آیا می توان در یک روز همه را از او بگیریم و با عنوانی آشنایش کنیم به نام حجاب؟
این رفتار بعضی از پدران و مادران امروز جامعه ماست و غافلند از اینکه وقتی نه سال دختر تمام شد باید روسری و چادر، سر او نمایند و نماز و روزه (در صورت توانایی) بر او واجب می شود.
آموزش فرزندان قبل از سن بلوغ سفارش دین ماست و این شاید برای آنست، که در هنگام ورود به عرصه تکلیف الهی با مشکلی مواجه نشوند و یا اینکه گرفتار نشوند به آنچه که کودکان ونوجوانان بسیاری در دنیای امروز به آن گرفتار شده اند.
خانم باکویانی وزیر امورخارجه یونان می گوید:دلایل عمده قاچاق کودکان سوء استفاده جنسی است.
و الکساندر سنجر در روزنامه دیلی نیوز می نویسد:75 درصد نوجوانان آمریکایی قبل از پایان تحصیلات متوسطه رابطه جنسی دارند.(1)

=============================
پی نوشت :
(1) پیام زن، مهر 1386،شماره187             (گروه حجاب و عفاف)

حجاب و عفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:24 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 944 ] [ نظرات () ]
چرا غرب از چادر می ترسد

هر چند چادر بهترین و کاملترین وسیله برای پوشش و مطابق با فطرت و دستور اسلام است و اندیشمندانی همچون خانم اسکارچا محقق دانشگاهی ایتالیایی نسبت به آن می فرمایند:
 به نظر من چادر بهترین و زیباترین حجاب برای زنان ایرانی است زیرا چادر حالت سنتی و مذهبی شما را دارد در حالی که پوشش مانتو در واقع حجابی بین پوشش غرب و اسلام است.(1)
 اما کامل بودن پوشش به تنهایی، تمام علت ترس غرب از چادر نیست
فرانتس فانون (جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی)می گوید:
هر چادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید و پس از دیدن هر چهره بی حجابی، امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر می شود
و شاید در حال حاضر مهمتر از جمله فرانتس فانون برای ما ایرانیان جمله این سیاستمدار آمریکایی باشد که می گوید: هر زن چادری در کوی و برزن ایران؛ به منزله ی پرچم جمهوری اسلامی است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید این حجاب را سست نماییم.(2)
                                             به نظر شما غرب چرا از چادر(حجاب) می ترسد؟

===============================
منبع :
(1)نشریه صبح،ش64،آذر 1375ش.

(2)http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902020252

حجاب و عفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:23 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 1075 ] [ نظرات () ]
اخطار به وزیر کشور

به گزارش رهروان ولایت به نقل ازجهان، سید علی طاهری در گفتگو با مهر اظهار داشت: وزارت کشور مسئول اجرای قانون عفاف و حجاب است با توجه به وضعیت فرهنگی موجود مطهری با سئوال از وزیر کشور در واقع خواستار ارائه گزارشی از عملکرد این وزرات خانه در اجرای قانون عفاف و حجاب شده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سئوال هفته جاری با حضور نجار در کمیسیون فرهنگی بررسی می شود.

پیش از این نیز علی مطهری در نطق خود از عملکرد دولت در زمینه عفاف و حجاب انتقاد کرده بود .وی معتقد بود: احمدی نژاد و مشایی مسئله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند.

وی در اخطار به وزیر کشور گفت: تعلل وزیر کشور و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در مسئله حجاب و عفاف قابل گذشت نیست و به وزیر کشور اخطار می کنیم که اگرتعلل کند و این بهانه را بیاورد که احمدی نژاد و مشایی نمی گذارند در مجلس نهم وی را استیضاح خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در ۱۳ دی ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

حجاب و عفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:22 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 980 ] [ نظرات () ]
حمله زن بد حجاب

به گزارش رهروان ولایت به نقل از خبرگزاری فارس،سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در پی انتشار مطلب تأسف بار کشیدن چادر خانم آمر به معروف در خیابان، به نظر پیگیری مناسبی از سوی مسئولان صورت نپذیرفت. به همین دلیل موضوع را با رئیس و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در میان گذاشتیم.
وی ادامه داد: قرار بر این شد که با این خانم تماس گرفته شود و از ایشان بخواهیم که در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یابد تا هم از جزئیات موضوع، مطلع شویم و هم اینکه به نوعی قدردانی از این حرکت شایسته ایشان به عمل بیاید.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در همین راستا برخوردهای مسئولان را نیز مورد پیگیری قرار می‌دهیم.
طاهری گفت: نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس احتمالاً سه شنبه هفته جاری یا هفته آینده خواهد بود که اطلاع رسانی می‌شود.
خانم شمس، یکشنبه 23 تیرماه امسال در پی امر به معروف و نهی از منکر به یک زن بدحجاب، مورد حمله وی قرار گرفت. این اتفاق در ماه مبارک رمضان در میدان پونک تهران رخ داد. در این ماجرا، خانم بدحجاب، تلاش بر این داشته است تا چادر و روسری این آمر به معروف را از سر وی بردارد که موفق نمی‌شود.(1)
شمس، در خصوص دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس برای حضور وی در این کمیسیون نیز به خبرنگار گروه جامعه فارس گفت: استقبال می‌کنم چون حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.
=================================

(1)متن کامل این ماجرا را می توانید در این لینک مشاهده بفرمائید.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920426000405

حجاب و عفاف

 

[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:21 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 901 ] [ نظرات () ]
تعرض به دختر محجبه

ه گزارش رهروان ولایت به نقل از خبرگزاری فارس، 10 هزار نفر از زنان فرهیخته در عرصه های اجتماعی - فرهنگی کشور طی نامه سرگشاده ای خطاب به سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر از زحمات این نیرو در برقراری نظم و تامین امنیت، خواستار برخورد با هتک حرمت کنندگان آمرین به معروف و ناهیان از منکر شدند.
متن این نامه بدین شرح است:
بسمه تعالی
حضور برادر گرامی سردار جناب آقای دکتر احمدی مقدم
فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
بار دیگر بی حرمتی به ساحت ارزش‌ها و ارزشمدارانی که پس از سال‌ها ایستادگی، مقاومت و اهدای خون ده¬ها هزار شهید، کلمه حق را اعتلا بخشیده و حریم کرامت انسانی را پاس داشته اند، با آه و حسرت شاهد بودیم.
با کمال تاسف اخیراً شاهد اهانت به دختران محجبه‌ای هستیم که تنها جرم¬شان مسئولیت پذیری بوده و از فضای بی بندوباری سازمان یافته دشمنان اسلام و انقلاب به ستوه آمده و به دلیل تذکر صمیمانه، مواجه با هجمه سنگین نقض-کنندگان عفت عمومی می‌شوند. متأسفانه در یکی از این موارد که مامور نیروی انتظامی نیز شاهد این هجمه بوده هیچگونه اقدام حمایتی از دختر محجبه ننموده و عنوان کرده است که ما فقط در برخورد با دزدان مسئولیت داریم. به دلیل عدم برخورد قاطع با فرد نقض کننده عفت عمومی، تعرض به دختر محجبه آمر به معروف ادامه پیدا می‌کند تا اینکه با همیاری مردم فهیم و مؤمن از هتک حرمت به حجاب وی ممانعت می‌شود.(1)
لذا ضمن تقدیر از زحمات بی شائبه نیروی انتظامی و قاطبه مامورین آن در برقراری نظم و تامین امنیت،از شما برادر گرانقدر می‌خواهیم تا با عوامل هنجارشکن و تعرض کنندگان به آمرین به معروف و ناهیان از منکر، برخورد قاطع تری بعمل آید.

 ==================================
پی نوشت :

(1)http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920426000405

حجاب وعفاف



[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:20 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 982 ] [ نظرات () ]
خصلتی خانمانسوز
از نظر امیرالمومنین علی علیه السلام کدام یک از اعضای بدن کم سپاس ترین است؟؟؟
یک راهنمایی از پیامبر: با انجام دادن خواسته اش حسرت های طولانی گریبانت را می گیرد.
و راهنمایی دیگری از خود امیرالمومنین(ع) اگر به خواسته های این عضو بدنت عمل نکنی قلب راحت و اخلاق نیکو پیدا می کنید.(1)
.
.
.
اما جواب :
امیر المومنین علی علیه السلام می فرمایند: چیزی در بدن کم سپاستر از چشم نیست، خواسته اش را ندهید که شما را از یاد خدا باز می دارد.(2)
و امام صادق (ع) می فرماید: نگاه به نامحرم، تیری از تیرهای مسموم شیطان است و چه بسا یک نگاهی که حسرتی طولانی بر جای گذارد.(3)

بله، اسلام در دور ساختن پیروان خود از خصلت های زشت و خانمانسوز، بشارت داده و با تشویق و تنبیه و گفتن فواید و ضررها همه را آگاه کرده است.
به گفته روانشناسان یکی از ضررهای چشم چرانی که به وجود فرد ضربه می زند سادیسم است
چون فرد چشم چران با چند ساعت چشم چرانی در روز قانع نمی شود و آنقدر ادامه می دهد تا دچار بیماری روانی دیگری به نام vojeurisme شود.(4)


=====================================

پی نوشت :
(1) غرر الحكم، ص 260.  میزان الحكمه، ج 10، ص 73 و بحارالانوار، ج 50، ص 234
(2)بحارالانوار، ج 101، ص 35.
(3)بحار، ج 101، ص 40
(4)برای چشم هایت،ص34

حجاب و عفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:19 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 903 ] [ نظرات () ]
فریاد حجاب

به گزارش رهروان ولایت به نقل از خبرگزاری فارس، حمله به زنی با حجاب اسلامی در کشور سوئد باعث شده گروهی از زنان در این کشور عکس‌هایی با روسری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. برخی از مردان هم به نشانه همبستگی با این حرکت، عکس‌هایی با روسری منتشر کرده‌اند.

روز جمعه فردی به زنی که حجاب اسلامی داشت حمله کرد و سر او را به اتومبیل کوبید.
حمله به این زن که گفته می‌شود باردار بود چند روز پیش در استکهلم صورت گرفته است.
پس از این اتفاق، گروهی از فعالان اجتماعی در سوئد کمپینی موسوم به «فریاد حجاب» در شبکه‌های اجتماعی تشکیل داده و از دولت این کشور خواسته‌اند در راستای تلاش برای حفظ حقوق مسلمانان فعالیت کند.
بنا به گزارش شبکه خبری الجزیره گروهی از زنان و مردان در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و اینستاگرامتصاویری از خودشان با پوشیدن روسری منتشر کرده‌اند.
بنا به این گزارش برخی از سیاستمداران و مجریان برنامه‌های تلویزیونی سوئد هم در میان زنان معترض دیده می‌شوند.(1)

==============================
منبع :
(1)http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920529001446
حجاب و عفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:19 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 992 ] [ نظرات () ]
تو دختری یا پهلوان

 



تو دختری یا پهلوان

خودت را کوچک نشمار تو همین حالا نقش پهلوان را برای جامعه بازی میکنی.
پهلوانی که فقط به کباده کشیدن و شنا رفتن نیست؛ پهلوانی که به میل زدن و چرخ گرفتن نیست. پهلوانی به رخصت گرفتن از مرشد است و منش پهلوانی داشتن.
تو هم چیزی از پهلوان های زورخانه ی شهر کم نداری.
او زورِ بازو دارد ولی منش پهلوانیش اجازه نمی دهد که از آن سوء استفاده کند؛ نمی گذارد که زورِ بازویش کسی را آزار دهد.
و تو مثل تمام دختران ایران زمین، زیباییِ زلیخایی داری ولی منش مریم گونه ات اجازه نمی دهد که از آن سوء استفاده کنی؛ نمی گذارد که زیبائیت را دستمایه آزار دیگران کنی.

کاش کمی از منش پهلوانی تو را پسرانی داشتند که یادشان رفته باید وارث یوسف و پاسدار خون شهیدان باشند.

 
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:18 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 912 ] [ نظرات () ]
آیا این دعای پیامبر شامل شما می شود؟
علی علیه السلام می فرماید:
روزی به همراه رسول خدا صلی الله علیه واله در قبرستان بقیع نشسته بودیم آن روز هوا سخت بارانی بود. در همین حال زنی که سواره بود از جلوی ما عبور کرد. ناگهان دست آن حیوان در گودی فرو رفت و در نتیجه آن زن نقش بر زمین شد.
پیامبر خدا صلی الله علیه واله از دیدن این صحنه روی گرداند و ناراحت شد. اطرافیان رسول خدا صلی الله علیه واله عرض کردند: ای رسول خدا! آن زن پوشیده است و بر تن جامعه ای دارد که تمام بدن او را پوشانده است. حضرت در حق او دعا کرد و فرمود:
پروردگارا زنانی که خود را پوشیده نگه می دارند مشمول رحمت و غفران خود بگردان. سپس فرمود:
ای مردم برای پوشش از جامه هایی استفاده کنید که اندامتان را پوشیده نگه دارد و همسرانتان را به هنگام خروج از منزل با پوشیدن آن در حفظ و امان نگه دارید.[1] 
حجاب و عفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:16 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 967 ] [ نظرات () ]
مکانی برای آرایش
با کمی آب بازی رنگ باخته بود
برای ترمیم  به دنبال جای امنی می گشت
که ساعتی از عمرش را در پناهگاهی مخفی، برای ترمیم  صورت و ظاهری دورغین آراسته کند.
و
در چند ساعتی که به تفریح آمده بود چندین بار به این پناهگاه نیازمند شد و در هر بار ساعتی را در آن سپری کرد .
ولی ای کاش یک بار در این پناهگاه برای فکر کردن وارد میشد که تا به کی و تا کجا قرار است عمر گرانقدر را صرف آرایش و پوشاندن چهره واقعی اش کند؟ 


(گروه حجاب و عفاف)
حجاب و عفاف
[ شنبه 15 آذر 1393 ] [ 14:14 ] [ محب اهل بیت (ع) ] [ بازدید : 979 ] [ نظرات () ]
آخرین مطالب
بهشت (1394/10/11 )
خدا ♥♥♥ (1394/10/11 )
صفحات وب